5

Rozszerzenie diety niemowląt - jakie witaminy i składniki mineralne powinien zawierać jadłospis dzie

Około 6. miesiąca życia mleko mamy przestaje maluchowi wystarczać. To czas na rozszerzenie diety. Tego momentu nie da się przegapić – dziecko interesuje się zawartością talerza rodziców, wyciąga rączki do nowych posiłków, często ssie paluszki. Co jednak podawać dziecku, by jego rozwój był prawidłowy?

Rozszerzenie diety niemowląt - jakie witaminy i składniki mineralne powinien zawierać jadłospis dzie

Rozszerzanie diety niemowląt – wprowadzamy warzywa, czyli „bomby” witaminowe

Witamina C – przyspiesza proces gojenia się ran, wzmacnia odporność. Ponadto ułatwia proces przyswajania żelaza, dlatego dobrze jest podawać produkty z witaminą C wraz z pokarmem bogatym w żelazo. W witaminę C są bogate takie warzywa jak: brokuły, papryka, kapusta, pomidory.

Foliany – w tym kwas foliowy – występują w warzywach zielonych takich jak szpinak, sałata czy brokuły. Są niezbędne dla prawidłowego działania układu nerwowego i mózgu, wpływają także na samopoczucie i wspomagają procesy krwiotwórcze.

Żelazo – również wpływa na procesy krwiotwórcze, bierze udział w transporcie krwi do mózgu. Buraki i zielona część pietruszki są bogate w żelazo, dlatego warto dodać te składniki do diety malucha.

Witamina A – zawierają ją warzywa żółte i pomarańczowe, takie jak dynia czy marchew. Witamina ta wpływa na prawidłową pracę wzroku.

Potas, magnez, wapń, cynk, miedź – to niezbędne składniki występujące m.in. w bakłażanach, burakach, cukinii, pomidorach, szpinaku. Składniki te gwarantują prawidłowy i zrównoważony rozwój.

Rozszerzanie diety niemowląt - kliknij i dowiedz się więcej

Rozszerzanie diety niemowląt – czas na owoce: bogactwo smaku i wartości odżywczych

Owoce są bogate w witaminy – głównie A i C. Oprócz tego są źródłem wielu składników wchodzących w skład kości, zębów, płynów ustrojowych i enzymów. Oprócz tego owoce są bogatym źródłem błonnika i pektyn – niezbędnych przy profilaktyce zaparć u maluszków.

Mleko i produkty mleczne

To produkty bardzo istotne w diecie dziecka, gdyż dostarczają tak potrzebnego wapnia oraz witaminy D. Wapń jest szczególnie istotny w procesie rozwoju i wzrostu kości i zębów. To on pomaga budować zdrowy kościec. Dobrze jest podawać dziecku mleko przeznaczone dla wieku oraz fermentowane napoje mleczne, takie jak kefiry i jogurty. Najlepiej też, by były to produkty naturalne, jednak aby urozmaicić dziecku posiłek – można dodać świeżych owoców – najlepiej sezonowych.

Dbaj więc o różnorodność podawanych maluchowi produktów. To od zdrowego żywienia zależy późniejsze zdrowie dziecka. Dobrze zbilansowana dieta zapewnia jego prawidłowy rozwój. To również doskonały czas, by kształtować dobre nawyki w żywieniu dziecka.

źródło: Artykuł sponsorowany
Skomentuj

Komentarze (5)

  • gość 17.10.2016, 15:13
    Polecam też zapoznać się z tym artykułem, jeśli chodzi o rozszerzanie diety maluszka http://szczepimy.com.pl/akademia-zdrow... Więcej
    0
    0 | 0
  • gość 17.10.2016, 18:02
    Odchudzanie było zawsze dla mnie trudne. Efekty jojo lub na tyle słabe efekty że szybko się poddawałam. Jak mam teraz slimc... Więcej
    2
    1 | 1
  • kama_klusek2 19.10.2016, 16:02
    W aplikacji www.kcalmar.com jest fajny szablon z jadłospisem dla mam karmiących oraz mam w ciąży i całej rodziny. Ekstra są... Więcej
    4
    4 | 0
  • Julia 20.10.2016, 10:48
    Dieta dla maluszka jak można się domyślić wymaga dużej uwagi, bo trzeba mu dostarczyć w z posiłkiem wszystkie niezbędne skł... Więcej
    0
    0 | 0
  • gość 25.10.2016, 14:26
    u mojego maluszka problemy z niedoborami witamin i minerałów wynikały z celiakii czyli genetycznej nietolerancji glutenu - ... Więcej
    0
    0 | 0
Trwa ładowanie...